2013. március 30., szombat

Tervek, célok, sikerek

 Megjött a kedvem az íráshoz, úgyhogy most megpróbálom bő lére ereszteni. Novemberben kezdtem az edzést, akkor még súlyokkal edzettünk. Az akkori tudásom hallomásból állt (és egy tapasztalt edzőtárs tudásából), amíg bele nem futottam a Fegyencedzésbe. Akkor elkezdtem beépíteni az elemeket, megtanultam újra fejen állni. Elkezdtem megbirkózni a kézenállással. Aztán december közepén elterveztük a váltást, és a blog indulásával egy időben ez lett a fő edzésformám. A súlyok azóta is jelen vannak az edzésen, bár nem túl dominánsak (sőt!) és csak időnként használom őket.

  Az azóta eltelt időben rengeteget fejlődtem, a fekvőtámaszaim minősége javult, mint ahogy minden gyakorlatomé, egyedül a felülések sebességén kell javítani. Amint elérkezik a "jó" idő, ami már elviselhető számomra is, elindul a futás, csak hogy teljesen felkészüljek az alkalmasságira (ami leghamarabb 2015-ben lesz :) ).
 A látóköröm azóta bővült, ahogy a kilóim is gyarapodtak, 52 kg-ról indultam, legutóbbi mérekezéskor reggelről 64,5-öt mutatott a mérleg. További 10-15 kg a cél, remélem nyár végére meglesz. Ahogy értem el az eredményeket, és edzettem mint egy gép egyre több kezdő/érdeklődő kért tőlem/tőlünk tanácsot egy-egy technika végrehajtásában, edzéstervben.
 Az életfelfogásom/szemléletem legalább ugyanennyit változott, azóta egészségesen élek többnyire, leszoktam a kólaivásról, többek közt.
Akkor lássuk:
Annyi ereje még váltig marad mindenkinek, hogy végrehajtsa azt, amiről meg van győződve.

A plusz kilók ellenére is könnyedén hajtom végre a gyakorlatokat. Legalábbis nem okoz különösebb gondot.
Sikerek:
Ide sorolnám a fent látott képeken látható változást is, továbbá:
  • Húzódzkodás 19
  • Egykezes fekvőtámasz kifordulva jobb kéz 3
  • Egykezes fekvőtámasz kifordulva bal kéz 1
  • Fekvenyomás 60 kg
  • Nyújtott lábemelés függeszkedve 3x10
Célok:

  • Húzódzkodás 20 minden variációból
  • Muscle up 10
  • Egykezes fekvőtámasz 20
  • Kézenállás fal nélkül
  • Kézenállva nyomás falnál 20
  • Támaszmérleg
  • Emelés 70 kg
  • Fekvenyomás - saját testsúly
  • Egylábas guggolás
  • Sárkányzászló 15
  • Futás 5km
  • Futás 3200 m 13 perc alatt
  • Állásból állásba híd
  • 75 kg elérése :)
A célok azt hiszem világosak, túl mutatnak a Fegyencedzés mesterlépésein. Az edzések közben arra jöttem rá, hogy engem nem érdekel az egykezes húzódzkodás. Legalábbis egyelőre. Sokkal jobban érdekel a muscle up elsajátítása, és hogy minden húzódzkodás fajtának a mestere legyek. A hídra nagyon rá kell állnom, így is bűntudatom van, hogy kihagytam az edzésekből, bár nem volt szándékos. 

Bár elfelejtem megemlíteni a blogon, de gyakorlom a hármas befutó gyakorlatait is, legutóbb a párhuzamos korláton próbálkoztam egy halványka L üléssel. :)

Amiről még nem írtam a blogon, az az edzések körülményei. Az iskolám konditermébe járok le hetente háromszor, ha megtehetem, ha nem, akkor itthon pótolok. Általában három és tíz között van az emberek száma lent, és szinte mindenki másfajta edzést követ. A hangulat ettől függetlenül fergeteges, mindenki segít a másiknak ha arról van szó, megosztjuk a tapasztalataink. 
Ráadásul az emeletes fekvőtámasz nagyon király! :D
Szeretnénk kijárni a szabadba is, de az idő egyelőre nem engedi, ráadásul a közelben még megfelelő játszótér se akad. Ha valaki ismer ilyet Salgótarjánban, az kérem jelezze!  :) És egy közös edzésnek is örülnék/örülnénk, mindig tanulhat újat az ember, pláne ha még csak most kezdte.
Nyárra lesz itthon is húzódzkodásra helyem, szóval nyáron semmi se állhat az utamba! :)

Nemrég belekezdtem Al Kavadlo - Raising the bar c. könyvébe, valamint be szeretném fejezni Pavel - A meztelen harcos c. művét is. Amint befejeztem, írok a könyvvel kapcsolatos tapasztalataimról. :) Még több olvasmány várható a jövőben, és még több cikk is.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése